آموزش افزایش ثروت در ایران

آموزش افزایش ثروت در ایران

آموزش افزایش ثروت در ایران

آموزش افزایش ثروت در ایران

10 عادت صبحگاهی برای افزایش تمرکز

سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱ ب.ظ

همیشه این سوال مطرح می شود که هر صبح برای راه اندازی مغز و افزایش تمرکز چه باید کرد؟ جیم کوییک که یکی از متخصصان حوزه افزایش بهره وری و تمرکز است به ما یاد میدهد تا با ایجاد چند عادت صبحگاهی ساده و ایجاد چند تغییر کوچک، سطح تمرکز و روند بهره وری خود را به صورت قابل توجهی بالا ببریم. با این 10 عادت ساده می توان گام های بزرگی به سمت موفقیت برداشت.

 

1. خواب هایتان را به یاد بیاورید.

اغلب در حالی که روزتان را صرف یادگیری و کار کردن روی حل مشکلی می کنید، راه حل مورد نظر به ذهن شما نمی رسد، جالب است بدانید که زمانی که می خوابید ذهنتان متوقف نمی شود و در واقع ضمیر ناخودآگاه شما هنوز روی آن مشکلات کار می کند و در نتیجه بینش و راه حل های فوق العاده ای به ذهنتان می رسد. پس سعی کنید رویاهای شبانه را به یاد بیاورید.

 

2. تخت تان را به محض بیدار شدن مرتب کنید.

 این کار به دو دلیل مهم است. اول اینکه وقتی دفتر کار یا اتاق تان مرتب باشد در واقع ذهن تان مرتب می شود. دلیل دوم این است که هر کس می خواهد روزش را با موفقیت آغاز کند. بنابراین روزتان را به خوبی آغاز کنید. تنها دو دقیقه وقت بگذارید و تخت تان را مرتب کنید. همین کار کوچک حس کامیابی و موفقیت را در ابتدای صبح در شما ایجاد می کند، زیرا شما کاری را در همان شروع روز به انجام رسانده اید

 

3. آب بنوشید.

 80% مغزتان از آب تشکیل شده است. افراد زیادی بدنشان بی آب است. برای مغزتان خیلی مهم است که به اندازه ی کافی آب بنوشید. به هنگام خواب، آب زیادی از دست می دهید. بنابراین صبح ها آب بنوشید.

 

4. صبح ها با دست مخالف مسواک بزنید!

کاری که انجام می دهید به این صورت است که با دست مخالف مسواک بزنید. استفاده از دست مخالف برای خوردن یا مسواک زدن، ارتباط عصبی بیشتری در مغزتان ایجاد می‌کند، عملکرد مغزتان بهبود می یابد و تمرکزتان بالا می رود.

 

5. نفس عمیق را فراموش نکنید.

علاوه بر آب، مغز به اکسیژن احتیاج دارد. برای اینکه احساس خستگی نکنید باید اکسیژن به بدنتان برسانید. مغز به طور متوسط 2% از وزن بدنتان را تشکیل می دهد اما 20% مواد مغزی و اکسیژن را مصرف می کند. درنتیجه بسیار مهم است که تمرین نفس عمیق و مراقبه را به یک عادت صبحگاهی تبدیل کنید. مراقبه بسیار ساده است، در همان ابتدای صبح 5 دقیقه بر روی صندلی بنشینید و چشمان خود را ببندید و به آرامی نفس عمیق بکشید و در حین نفس کشیدن فقط به دم و بازدم خود توجه کنید.

 

6. چای بخورید و یادداشت برداری کنید!

چای به دلیل داشتن کافئین تمرکز شما را بالا می برد، در هنگامی که چای صبحگاهی خود را می نوشید، دفترچه یادداشتی بیاورید و برنامه ی روزانه تان را بنویسید. یادداشت برداری باعث افزایش قدرت مغز می شود. با یادداشت برداری شما دقیقا می دانید که در طول روز چه کارهایی را می خواهید انجام دهید و سرگردان وقت خود را هدر نمی دهید. با این کار مغز شما روند منظمی را پیش می گیرد و تمرکزتان برای انجام کارها بالا می رود. افرادی مانند آلبرت انشتین و داوینچی همواره افکار خود را بر روی کاغذ می نوشتند، در واقع یادداشت برداری و نوشتن افکارشان بر روی کاغذ باعث شده است در زمینه کاریشان به نابغه تبدیل شوند، پس روزتان را با افکار پراکنده در سرتان آغاز نکنید، قلم و کاغذی بردارید و به افکارتان نظم دهید.

 

7. شکرگزاری کنید!

 باید چیزهایی را که بابت آنها شکرگزار هستید بنویسید. مغز با شکرگزاری رشد و پیشرفت می‌کند؛ به عقیده جیم کوییک اگر نتوانید بابت چیزهایی که از قبل دارید شکرگزار باشید، چیزهایی که واقعا می‌خواهید به شما داده نمی شود. اگر می خواهید احساس شکرگزاری را خیلی سریع حس کنید، فقط تمام چیزهایی را بشمارید که در زندگی دارید، چیزهایی که با پول قابل خریدن نیستند، تحقیقات نشان داده اند که عادت شکرگزاری باعث طول عمر بالای شما می شود.

 

8. چند دقیقه ورزش صبحگاهی.

هر صبح 3 تا 4 دقیقه تمرین با شدت بالا داشته باشید به صورتی که ضربان قلب تان بالا برود. نکته ای در این رابطه هست که هر چیزی که برای قلب تان خوب باشد، معمولا برای سرتان هم خوب است. هنگامی که ضربان قلب بالا برود، خون و اکسیژن بیشتری در مغز جریان می یابد.

 

9. آب میوه مخصوص!

میوه های مشخصی وجود دارند که برای مغز عالی هستند. دو میوه ی زغال اخته و آواکادو بسیار برای مغز مفید هستند. می توانید با مخلوط کردن آنها معجونی صبحگاهی برای مغزتان آماده کنید.

 

10. 30 دقیقه مطالعه.

هر روز چند دقیقه را به مطالعه اختصاص دهید. مدیران همیشه در دسته ی مطالعه کنندگان قرار می گیرند. مدیران موفق 4 تا 6 کتاب در ماه می خوانند. پس هیچگاه عادت مطالعه را به تعویق نیندازید.

 

همواره به یاد داشته باشید که:

شما ابتدا عادت هایتان را می سازید، سپس عادت هایتان شما را می سازند.

 

این نکات دهگانه را به عادت هر روزه ی خود تبدیل کنید و از نتیجه ی آن لذت ببرید. در ضمن اگر می خواهید به یک متخصص در زمینه از بین بردن عادات منفی و ایجاد عادات مثبت تبدیل شوید کتاب چارلز دوهیگ با عنوان "قدرت عادت" را مطالعه کنید. می توانید این کتاب را از لینک روبرو دانلود کنید: کتاب قدرت عادت - چارلز دوهیگ

  • hamid hosseini

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی